Selecteer een pagina

Onder dit bericht kun je al je vragen stellen die nog niet beantwoord zijn in de cursus de afgelopen twee weken 👨‍🍳🌱

Ik verzamel hieronder alle vragen van alle deelnemers en zal deze één voor één beantwoorden. Deze post blijft nog een maand online staan dus ook als de cursus afgelopen is, is de kans groot dat het antwoord op jouw vraag hier tussen staat.

🌟Voel je vrij om alles te vragen!🌟De vragen worden dan zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 48 uur, beantwoord!

Stel je vraag

6 Reacties

  1. Marlene

    Ik krijg het ebook niet gedownload. Ik krijg de melding dat ik een wachtwoord moet invoeren. Echter de toegangscode van de cursus werkt niet…

  2. greenfoodlab

    Hoi Marlene, het wachtwoord voor het e-book staat in het welkomstbericht. Je krijgt toegang met het wachtwoord: Vleesminderen2020!

  3. Diane

    Hoi, ik heb een vraag over de eiwitbronnen die je kunt gebruiken in het vegetarisch wokgerecht van dag 3. Kunnen jullie daar een aantal andere voorbeelden van noemen, behalve de vegetarische stukjes? De vegetarische stukjes bevatten namelijk heel veel zout en dat gebruik ik liever niet!

  4. greenfoodlab

    Hoi Diane,
    Dankjewel voor jouw vraag.Je zou bijvoorbeeld de vegetarische kipstuckjes van de Vegetarische Slager kunnen gebruiken of je zou eens Pulled Oats® kunnen proberen!

    Groetjes,
    Wieke

  5. Marco

    Ik vraag mij af: bijna alle recepten bevatten wel vleesvervangers of kikkererwten, maar waar blijft nu de echte variatie: ik dacht aan champignons of wortelen, of andere groenten die ook als vleesvervangers (met de benodigde eiwit, B1, B12 en ijzer ) kunnen dienen. Waar kan ik nog meer mee variëren?

  6. greenfoodlab

    Hoi Marco,

    Dankjewel voor jouw vraag! Dat alle recepten vleesvervangers of kikkererwten bevat is noodzakelijk om zonder vlees toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen. In een goede vegetarische keuze zit eiwit, ijzer, vitamine B1 en/of vitamine B12. Om zonder vlees toch alle belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen kun je het volgende lijstje aanhouden in plaats van een stukje (bereid) vlees van 100 gram:

    – 100 gram kant-en-klare vleesvervanger
    – 135 gram (gare) peulvruchten
    – 25 gram ongezouten noten, pinda’s of pitten
    – 2 eieren

    Om extra ijzer binnen te krijgen zou je bijvoorbeeld groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie en sla bij jou maaltijd voegen en champignons kunnen de bite van vlees nabootsen. Er zijn dus geen specifieke groenten die voldoen aan de voedingswaarden waar vleesvervangers en peulvruchten wel aan voldoen. Je zou dus nog wel in peulvruchten kunnen variëren zoals linzen of bruine bonen of noten toevoegen aan jouw maaltijd.

    Hopelijk ben je hiermee geholpen en anders hoor ik het graag!

    Groetjes, Wieke

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *